Shanghai Dag 1

SHANGHAI ÄR BÄST!!! Allting är tusen gånger bättre här, fan att jag inte pluggade i Shanghai istället ^^. De flesta människorna kan engelska (i alla fall i jämförelse med beijing-borna) och allting är tusen gånger fräshare och modernare.

Det är en sjukt ball stad. Idag så har vi mest promenerat längst Nanjing Dajie, vilket är den största shopping gatan här i Shanghai. Vi tog oss även en titt på People's square. Hahah, när vi var påväg till People's Square, så stod vi och läste en karta, och så kommer det en skoputasare och frågar vart vi ska och erbjöd sig visa oss vägen. Asså, till och med skoputsarna kan engelska.... Vad är Beijing för jävla efterbliven stad egentligen?

Allting här är mycket mer organiserat och inte lika kaosartat som i Peking. Så jävla skönt. Men jag har i och för sig nästan blivit överkörd 2 gånger idag... Bra jobbat av mig! Jag blev nästan påkörd igår oxå. Jag hatar dom där jävla mopederna... Det kommer vara ett under om jag faktsikt kommer hem levande från Kina.

Anyways, Shanghai är riktigt fett. Men det finns inte jättemycket sevärdheter så om någon skulle åka hit så skulle jag nog inte rekommendera att bara åka till Shanghai i 2 veckor som turist.

Sen fick vi även åka ett high-speed train hit, ni vet dom tågen som är spetsiga längst fram..? Hursomhelst, jag var sjuukt exalterad för jag trodde vi skulle åka 350 km/timmen, men tåget kom bara upp till 200 km. De visade reklamer på tåget där dom visa att tåget åkte i 350 km/timmen så jag blev lite besviken att tåget faktsikt aldrig gjorde det. Men men... =) Ingen större grej egentligen.

Jag köpte förövrigt en vinterjacka idag... Den är snygg, men det sved som fan att köpa den. Halva resekassan försvann på den. Fan oxå, men jag behöver verkligen en jacka. Jag håller på att frysa ihjäl på kvällarna hemma. Inte frysa ihjäl på samma sett som er där hemma men det är kallt och jag har bara en läderjacka. Men här i Shanghai är det riktigt varmt alltså, jag gick t o m utan jacka en stund på dagen idag. Det är så härligt att kunna sitta i solen på en ute servering och inte frysa. Haha, kan inte fatta att det är december alltså. Det är som vår här. Löven har inte ens fallit från träden än.

Nu ska jag vila lite och senare ska vi dra till the Bund och äta middag. Bilder kommer upp när jag kommer hem för vi har ingen sladd till kameran med oss ^^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0