Idag är det ingen vanlig dag, för idag är det Madeleines födelsedag

Ja må hon leva, ja må hon leva
ja, må hon leva uti hundrade år
Javisst ska hon leva
Javisst ska hon leva
Javisst ska hon leva uti hundrade år!

ETT FYRFALDIGT LEVE!
HURRA HURRA HURRA HURRA!!!


Idag fyller jag 21 år. Vad roligt! Jag måste erkänna en sak. När jag skulle börja skriva sångtexten så insåg jag att jag inte kan den...? Hur normalt är det? Jag trodde man sjöng "Jag viskar hon leva" istället för "Javisst ska hon leva". Men jag insåg när jag började skriva att det kan fan inte vara rätt hahaha. Jag är så jävla dålig ibland.

Fan asså, tiden går så sjukt snabbt. Det kändes nyss som jag fyllde 18 år. Men när jag tänker närmare på det så har jag ändå hunnit med en hel del de senaste 3 åren. Det har varit väldigt hädelserika. Inte kanske hela tiden, men i det stora hela.

De senaste 3 åren har jag hunnit med;
- tagit studenten
- flyttat 4 gånger
- bott utomlands
- rest i 9 länder (Tobago, Tjeckien, Spanien, Tyskland, Kina, Mongoliet, Ryssland, England, Norge)
- tagit 120 hp
- från att ha älskat singellivet, till att bli sambo (snart)
- lära mig diska, städa och tvätta. Bara för man spolar toan innebär det inte att toan städar sig själv.
- träffat massor av underbara vänner i Umeå
- jobbat inom 3 olika branscher (restaurang, vård och bygg)
- festat en jävla massa

Jaa, asså, det var väl typ allt. Finns kanske nått mer, men det var det här jag kom på just nu. Personligen tycker jag ändå att jag har gjort en hel del. Men jag märker ju att det är en skitstor skillnad på mig som 21 åring och 18 åring (för jag har ju hunnit vara 21 så jävla länge alltså ^^ haha). Undra om jag kommer känna samma sak när jag fyller 24?

Nu ska jag sova och möta morgondagen ur en 21-årings ögon.


Kommentarer
Postat av: Johan

Grattis på födelsedagen :D

2010-12-10 @ 15:07:40
Postat av: Sara

Grattis! Hoppas att du har haft en riktigt bra dag! Saknar dig massor! Vi hade kunnat fira med att åka sjärtlapp, göra en snögubbe, äta sjukt god 'nästan-svensk' mat och god dryck:-) Vi får ta igen det när du är tillbaka och innan jag åker!



Tänkte kopiera facebook hälsningarna lite senare så du får se alla gratulationer:-)



Massa kramar!

2010-12-10 @ 16:30:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0